Monday 24 October 2011

Kerja oh Kerja

Hari ni gua rasa suhu badan gua tak menentu. Sekejap panas, sekejap suam suam kuku, kadangkala sejuk seram. Mungkin sebab aircond tempat kerja gua yang sejuk macam suhu dekat Preswick kot. Takpun sebab harini gua dah nak kena masuk department baru gua. Rasa lain macam betul. Lutut pun mai ketaq kata orang utara.

Tepat jam pukul 1704, Team Leader department gua bawak jumpa Supervisor dekat floor. Time ni darah gua mengalir laju. Gua pun taktau kenapa rasa takut lain macam. Seperti pepatah Graeme Robinson budak Scotland merangkak trainer tempat kerja gua, dia cakap " If u are nervous, thats mean u care, no worries mate!". Bila teringat ayat mat salleh tu, terus gua buat gaya paling tenang setenang air di Tasik Titiwangsa. Muka Supervisor gua pulak memang muka mintak tapak saiz 7 1/2 UK. Itu yang pasti! Lagak macam dah kerja 56 tahun je.

Mentang-mentang gua budak baru dia jeling gua hujung-hujung mata dia je. Cilake betul!

Takpe-takpe, Lu tunggu! Jangan terkejut dengan kehebatan gua sudah. Ceepoodah!

No comments:

Post a Comment